2017. október 20., péntek

Az én '56-om



Érdekes lehet e szalagcím, miért is ezt adtam neki? Talán azért, mert „személyesen” érintett vagyok e kérdésben. Jogos a kérdés, hogy miért?
A történet elég hosszú, ezért próbálok röviden írni erről.
Az én keresztapám személyesen részt vett a fegyveres harcokban, mesélt nekem hajmeresztő történeteket és sok keserűséget. Egy kicsit fanyar, mert az igazi Pesti Srácok ma már vagy halottak, vagy teljesen mellőzve vannak, mert ők csendben maradtak, és nem feszített mellel kürtölik a világnak, hogy ők voltak kik bátran felvették a harcot a világ legnagyobb hadseregével.
Reménytelennek tűnő küzdelmüket sosem adták fel. A mai 56-osok nagy része (sajnos ma már) hazudik, hogy ott volt a Corvin köznél, a Nyugatinál, a Lehel téren, Csepelen, de főleg mindenhol.
Az én keresztapám Corvin közi volt, akkor volt kereken 20 éves forró vérű, izzó lelkű fiatal srác, akinek fegyvert kellett fognia, mert könyörtelenül bántak a lázadókkal a muszkák és a kommunista bérencek.



Később mikor leverték a forradalmat, ő is elindult, de nem nyugatnak, hanem az akkori Jugoszlávia felé vette az irányt. De csak Pécsig jutott, mert ott még tovább tartott a rezsim elleni harc a környékbeli erdőkben. Partizánharcot folytatott, de sikerült neki új (hamis) személyazonosságit szereznie, amivel meg tudta magát húzni a helyi bányában, mint vájár. Egész 1960-ig ott dolgozott és csak utána mert feljönni Pestre ideiglenesen. 1969-ben költözött fel ismét a székesfővárosba, de 2004-ig folyamatosan megfigyelték, vegzálták, lehallgatták, ellehetetlenítették az életét.2008-ban sajnos elhunyt és magával vitte az emlékeit. De az élete példaértékű és sokaknak követendő lenne a mai napig is. Kitüntetést is kapott a (patkánytól) Göncz Árpádtól személyesen.
Az én keresztapám Rácz Lajos, egy Pesti Srác.

U.i.: Tehát nem mindenki 56-os hős aki annak mondja magát. (Tisztelet a kivételnek) !!!
Polgi


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése